דרישה מבג"ץ לעצור את 'יום השיבוש': "ההפך מדמוקרטיה"

אליהו גרין No Comments on דרישה מבג"ץ לעצור את 'יום השיבוש': "ההפך מדמוקרטיה"

תנועת רגבים הגישה הבוקר עתירה בהולה לבג"ץ הדורשת לחייב את המפכ"ל והיועצת המשפטית לממשלה לעצור את מחאת 'יום השיבוש' המתוכנן השבוע ולחקור את מוביליה בגין המרדה, הסתה וקריאה לביצוע פשע

צילום: Flash90
17:38
26.04.24
אבי יעקב No Comments on בחזור הביתה: השר בן גביר נפצע בהתהפכות רכבו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

לאחר שמספר פניות בהולות ששוגרו למפכ"ל לא נענו לטענתם, הגישה הבוקר (רביעי) תנועת רגבים עתירה לבג"ץ נגד משטרת ישראל, היועצת המשפטית לממשלה ותנועת "הדגלים השחורים", הדורשת לחקור ולהגיש כתבי אישום כנגד מובילי המחאה הקוראים לביצוע חסימת צירים וצמתים, התקהלויות והתפרעויות ללא אישור גורמי האכיפה ותוך פגיעה בחופש התנועה, חופש העיסוק, בבטחון ובסדר הציבורי, כאשר לא אחת פעולות אלו מדרדרות למקרי אלימות בין עוברים ושבים לבין מחוללי המחאה.

"הפרסומים לקראת יום השיבוש מעודדים הצטרפות לפעולות מחאה מתוכננות כבעבר, הקוראים מראש ובאופן מכוון לחסימת צירים וצמתים ולשיבוש הסדר הציבורי בעשרות מוקדי מחאה ברחבי מדינת ישראל, והכל באופן פראי ובלתי חוקי, ללא קבלת היתר לביצוע הפגנות, גרימה של סיכון בנתיבי תחבורה ובמרחב הציבורי, גרימה של עימותים עם עוברי אורח אשר אינם מסכימים לשלילת חופש התנועה הנכפה עליהם ועוד", כך לשון העתירה.

זאת ועוד, העתירה טוענת כי משטרת ישראל כושלת פעם אחר פעם במילוי חובתה לשמירה על הסדר הציבורי, האינטרס הציבורי ושמירה על החוק, "כך, באופן קבוע, התרגל הציבור הישראלי לדיווחים שבועיים על חסימת כביש איילון – בכל מוצאי שבת, על ידי מתפרעים ה"גולשים" מהפגנות המחאה כנגד הרפורמה, מבלי שמשטרת ישראל תצליח למנוע את סגירת ציר איילון, עורק התנועה הראשי במרחב גוש דן".

העתירה מצטטת את פסק הדין של הנשיא לשעבר אהרן ברק בנוגע לחסימות כבישים בעת תכנית ההתנתקות: "חופש הביטוי אינו היתר להתפרעות. האלימות היא היפוכו של הביטוי המותר. חופש הביטוי אינו היתר להסתה; חופש הביטוי אינו היתר להמרדה. אכן, חופש הביטוי (וההפגנה) אינו מגן על החופש למנוע מיולדת להגיע לבית החולים; חופש הביטוי (וההפגנה) אינו מגן על החופש למנוע ממכבי האש להגיע למקום שריפה; חופש הביטוי (וההפגנה) אינו מגן על החופש לשתק את המנגנונים לאכיפת החוק ולהביא לקריסתם; חופש ההפגנה אינו מגן על החופש "לעצור את המדינה" ולסכן את בטחונם של הפרט והכלל. הטוען בשם חופש הביטוי לכל אלה, אינו טוען מנקודת מבטה של הדמוקרטיה, אלא מנקודת מבטה של האנרכיה".

"מדינת ישראל באנרכיה – בחסות משטרת ישראל ומערכת המשפט", אומר מאיר דויטש, מנכ"ל תנועת רגבים. "אנו מכבדים פעולות מחאה לגיטימיות, אך המתנגדים חצו מזמן את כל הקווים: חייבים לעצור את מסע ההסתה והשנאה נגד מליוני בוחרים והפגיעה האנושה באזרחי מדינת ישראל ובחוסנם של צה"ל והחברה הישראלית. הגיע הזמן שבית המשפט העליון, שידע לצאת חוצץ ולומר "רטוריקה של דמוקרטיה וזכויות אדם בפיהם, אך פעולות של אנרכיה ופגיעה בזכויות אדם במעשיהם. לכך שום מדינה דמוקרטית אינה צריכה להסכים' אל מול מתנגדי ההתנתקות, ישמור על החוק גם במקרה הזה".



0 תגובות